Wielkanoc a.d. 2024

Satyra na malowanie jajek

Każdy Polak co na święta
chce mieć jajka kolorowe
niech posłucha moich porad
choć są trochę hardcorowe

By osiągnąć mocne barwy
jasno lub ciemnobrązowe
trzeba moczyć je w wywarze
gdzie łupiny cebulowe

Jeśli jednak seledynek
może twej przysłużyć sprawie
na golasa się przeczołgaj
po porannej mokrej trawie

Gdy zaś fiolet ci się marzy
przechodzący w ciemno siny
to przytrzaśnij jajka drzwiami
i poczekaj trzy godziny

Łatwo zrobisz też czerwony
choć to boli spróbuj chłopie
jajka będą karminowe
gdy potrzymasz je w ukropie

Jeśli jednak chciałbyś wzbudzić
podziw w oczach swej kochanki
śmiało zmieszaj te kolory
wtedy wyjdą ci kraszanki

Konkurs na limeryki o poetce był dosyć dawno temu. Mój został wyróżniony i wydrukowany, co załączam:

Założyłem się z żoną, że w maju spróbuje mojej truskawki. Oczywiście hoduję ją w domu:

Konie zawsze lubiłem:

33 myśli na temat “Wielkanoc a.d. 2024

  1. Malowanie jaj sobie daruje, bo nie wiem potem co zrobić z …………. 😅 Jak kwiatki się pojawiły to dobry prognostyk dla plonu. W doniczce nie próbowałem, choć wiem że są odmiany dedykowane tylko i wyłącznie do uprawy w nich, więc próbować warto, szczególnie że swoje zawsze smaczniejsze. 😉

    Polubione przez 1 osoba

  2. Co za kreatywny sposób na malowanie jajek. Z tymi poradami nawet najbardziej hardcorowi artyści jajkowi znajdą coś dla siebie 😀 Wygrana w konkursie na limeryki to wspaniała rzecz, gratulacje. A co do twoich truskawek, trzymam kciuki za udane próby. Mam nadzieję, że twoja hodowla w domu przyniesie obficie smacznych owoców. Truskawki własnej produkcji to prawdziwy luksus 🙂

    Polubione przez 1 osoba

  3. Wesołych Świąt! Gratulacje wyróżnienie zawsze cieszy, a sposób malowania jaj jest wyborny! Truskawkę jednak wystaw na słońce, aby na nim dojrzała😀W Niemczech zaprzyjaźnieni mężczyźni lubiący humor, przy życzeniach wielkanocnych dodają : no i pozwól, daj umalować jaja.😂🤣

    Polubione przez 2 ludzi

Dodaj komentarz